5 lucuri despre mediul de afaceri din Elveția

Doing business in Switzerland is a great opportunity for many entrepreneurs and companies interested in investing their money into profitable and advantageous business ventures. Here are some important facts about the legislation, taxation system and overall business environment in Switzerland.

Mediul de afaceri din Elveția, reprezintă o mare oportunitate pentru mulți antreprenori și pentru companiile interesate să își investească banii în proiecte de afaceri profitabile și avantajoase. Iată câteva date importante despre legislația, sistemul de impozitare și în general despre mediul de afaceri din Elveția.

Locație centrală europeană

Încă din Evul Mediu, Elveția a jucat un rol important în activitățile comerciale, în principal, datorită amplasării geografice strategice, chiar în inima Europei de Vest. Mai ales la Geneva, al doilea cel mai populat oraș din Elveția, există un centru global de finanțe și de diplomație. Aici, multe agenții internaționale și-au stabilit sediul, dar, de asemenea, un număr mare de companii multinaționale au ales Geneva ca o locație - cheie pentru sediul lor, pentru a se conecta cu piața mondială.

Condiții ideale de operare pentru companiile străine

Elveția este o locație excelentă pentru business, datorită legislației favorabile pentru mediul de afaceri, stabilitatea financiară și politică, infrastructură de primă clasă și forță de muncă foarte calificată.

Este una dintre cele mai importante locatii pentru tehnologie, în special în sectoare precum tehnologia informației, telecomunicații, tehnologie bio, produse farmaceutice și produse chimice.

Companiile străine pot înființa și înregistra un birou elvețian într-o perioadă relativ scurtă de timp, variind de la două până la patru săptămâni. Legile fiscale, permisele de muncă și costurile de înființare pentru companiile nou formate pot varia de la canton la canton. Mai multe cantoane elvețiene oferă diferite tipuri de stimulente de investiții pentru companiile străine. Societăile comerciale trebuie să se înregistreze în registrul comercial elvețian. Consiliul de administrație al unei companii trebuie să includă cel puțin un rezident elvețian (pentru un GmbH) sau majoritatea directorilor trebuie să fie rezidenți elvețieni (pentru un AG). Cu toate acestea, cetățenilor străini li se permite să dețină majoritatea acțiunilor societății.

Restricții pentru muncitorii străini

În cazul în care o companie angajează muncitori străini, aceștia trebuie să aibă un pașaport valabil și permise de muncă și ședere emise de către cantoanele elvețiene. Obtinerea unor permise de muncă poate dura mai multe luni, deoarece Elveția eliberează permise de muncă pentru străini, pe baza unui sistem strict de cote. Rezidenții elvețieni nu au un salariu minim, dar companiile sunt răspunzătoare pentru anumite beneficii, inclusiv contribuțiile la planul de pensii, asigurarea de sănătate sau asigurarea în caz de accidente.

Săptămâna de lucru standard este formată din 42 de ore, cu o perioadă de patru săptămâni de concediu anual. În Elveția, există, în medie, nouă sărbători naționale și unele orașe elvețiene au și sărbători locale. Pe durata concediului de maternitate se oferă, în general, 80% din salariul integral, pentru o perioadă de 14 săptămâni.

Beneficii fiscale pentru companiile înființate în Elveția

Confederația Elvețiană, cele 26 de cantoane și 2.700 de comunități au dreptul de a percepe impozite, în conformitate cu propriile lor legi, deoarece sistemul de impozitare elvețian funcționează pe trei niveluri. Impozitele federale includ impozitele directe pe profitul persoanelor juridice, impozitul cu reținere la sursă, taxa de timbru și TVA.

În ceea ce privește cantoanele și comunitățile, principalele impozite sunt impozitele directe asupra profitului și a capitalului persoanelor juridice, asupra câștigurilor de capital, impozite comunale.

Cu toate acestea, din moment ce Elveția a semnat tratate pentru evitarea dublei impozitări cu majoritatea țărilor industrializate din întreaga lume, companiile pot beneficia de reduceri de taxe sau chiar scutiri de taxe, în cazul în care sunt îndeplinite anumite cerințe.

Companiile cu participare în deduceri, companiile tip holding, companiile domicilare și cele mixte beneficiază de un regim fiscal special, favorabil pentru investitorii străini.

Eticheta în afaceri

Obiceiurile de afaceri elvețiene sunt, în general, similare cu cele ale altor țări occidentale. Punctualitatea este extrem de importantă și este ceva obinuit să se facă programări pentru întâlnirile de afaceri. De asemenea, schimbul de cărți de vizită cu persoanele prezente la reuniune este o practică obișnuită. În cazul în care întâlnirea de afaceri are loc la sediul companiei, oaspeții ar trebui să lase o carte de vizită la receptive sau la secretariat, astfel încât informațiile de contact să fie la îndemână ori de câte ori este nevoie.

Eticheta de afaceri poate varia, de asemenea, în funcție de regiune. În regiunile vorbitoare de limbă germană, oamenii tind să-și petreacă mai puțin timp ”la taclale” și sunt mai direcți în abordarea lor. Pe de altă parte, în regunile vorbitoare de limbă franceză sau italiană, oamenii tind să aibă o atitudine mai flexibilă față de afaceri, în special în procesul de luare al deciziilor.

Add new comment

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Beneficiază de excelență acum! Ia legătura cu experții noștri și bucură-te de servicii corporate de top, de la înființarea de companii, până la audit, contabilitate și optimizare fiscală.

Solicitați un prețReapelare gratuitaEvaluare gratuita