Knowledge

Măsuri anunțate în Elveția pentru reforma impozitului pe profit

admin-sig

În luna iunie 2016, parlamentul elvețian a adoptat ultimul pachet de reforme a impozitului pe profit menit să consolideze Elveția ca locație de afaceri competitivă pentru companiile străine sau pentru antreprenori. Planul de reformă fiscală (CTR III) include o serie de măsuri de reformă fiscală ce țin de legile fiscale federale și cantonale. Aceste măsuri pot afecta în special întreprinderile multinaționale care fac în prezent afaceri în Elveția.

Deducerea dobânzilor fictive

Una dintre modificările incluse în noul plan de reformă a impozitului pe profit este faptul că toate cantoanele vor trebui să adopte legislațiile respective la nivel de canton, în scopul de a determina care măsuri vor fi adoptate.

CTR III introduce o deducere a dobânzii, calculată pe baza capitalului propriu care depășește un anumit prag, cunoscut sub numele de NID (deducerea dobânzii fictive). Deducerea dobânzii fictive se aplică la impozitul direct pe venit federal. Cantoanele au opțiunea de a introduce deducerea impozitului pe venit cantonal și comunal, dar numai în cazul în care acestea impozitează cel puțin 60% din veniturile din dividende de la investiții mai mari de 10% din acțiunile unei companii, în cazul persoanelor fizice.

Până în prezent, 16 din cele 26 de cantoane elvețiene percep un impozit de numai 50% sau mai puțin pentru veniturile din dividende persoanelor fizice, prin urmare, acestea nu sunt în măsură să aplice deducerea dobânzilor fictive, cu excepția cazului în care pragul este ridicat. Cele 10 cantoanele rămase deja îndeplinesc cerințele; caz în care acestea sunt în măsură să aplice deducerea dobânzilor fictive.

Departamentul Federal de Finanțe este responsabil cu punerea în aplicare în mod corespunzător a normelor respective în toate cantoanele elvețiene.

Prezentarea rezervelor ascunse

Atunci când activele sau funcțiile sunt transferate dintr-o altă țară în Elveția, valorile adăigate și rezervele ascunse pot fi divulgate în bilanțul fiscal. Rezervele ascunse care sunt prezentate în bilanțul fiscal pot fi deduse în conformitate cu ratele de amortizare fiscală aplicabile în anii următori.

Cu toate acestea, rezervele ascunse și valorile adăugate trebuie să fie contabilizate la sfârșitul perioadei fiscale, de exemplu, atunci când un contribuabil părăsește Elveția, sau activele și funcțiile sunt transferate în străinătate.

Această măsură se aplică și în cazul transferului de active de la sucursale ale companiei străine în Elveția, sau în cazul abrogării regimurilor fiscale federale directe.

Regimuri fiscale speciale la nivel cantonal

Una dintre cele mai importante măsuri incluse în CTR III elimină regimurile speciale fiscale cantonale pentru societățile de tip holding, companiile mixte și companiile auxiliare. Cu toate acestea, este prevăzută perioada de tranziție de cinci ani după ce noua lege va intra în vigoare.

Pe parcursul perioadei de tranziție, cantoanelor li se permite să supună fondul comercial și rezervele ascunse la o rată de impozitare mai mică, în cazul în care aceste elemente nu erau impozabile în temeiul legii prealabile. Autoritățile cantonale vor stabili rata de impozitare specială pentru acest tip de articole.

Deduceri pentru cercetare și dezvoltare

CTR III oferă o deducere opțională de 150% pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare suportate în Elveția, menținându-se un regim fiscal favorabil pentru astfel de activități.

Restricții privind scutirea de impozit

Toate beneficiile care decurg din deducerea specială pentru cercetare și dezvoltare, deducerea dobânzilor fictive și deducerea de amortizare pentru rezervele ascunse dezvăluite pot reduce impozitul cantonal corporativ cu până la 80%. Cu toate acestea, cantoanelor li se permite să pună în aplicare un procent mai scăzut.

Această măsură este menită să asigure o evaluare minimă de impozitare pentru companiile care se califică pentru una sau mai multe dintre beneficiile fiscale de mai sus.

Impozitul cantonal pe avere netă

Cantoanelor elvețiene li se permite să pună în aplicare o reducere pentru impozitul  pe avere netă pentru creditele între companii. Cota cantonală din veniturile fiscale federale directe va crește de la 17% la 21,2%. Ulterior, cantoanele vor primi mai mulți bani în sprijinul federal, după această creștere. Aceste fonduri sunt menite să sprijine parțial reducerile ratelor cantonale pentru impozitul pe profit.

Multe cantoane elvețiene planifica deja reducerea ratei de impozit pe profit. De exemplu, Vaud a adoptat o rezoluție pentru a reduce rata de impozitare pe profit la 13,78% și de la Geneva s-au  anunțat planuri de a reduce treptat rata de impozit pe profit de la 24,2% până la 13,49% până în 2019.

Electoratul elvețian va trebui, cel mai probabil, să voteze cu privire la proiectul de lege în 2017, în cadrul unui referendum, deoarece partidele de stânga din țară se opun măsurilor anunțate de CTR III. În cazul în care proiectul de lege trece, CTR III va intra în vigoare la nivel federal și cantonal, începând cu 2019.

În general, aceste măsuri de reformă au fost create pentru a se asigura un nivel ridicat de competitivitate a Elveției pentru investitorii străini. În același timp, întreprinderile mici și mijlocii elvețiene pot beneficia de pe urma acestor măsuri, deoarece acestea au un impact pozitiv și asupra  întreprinderilor mici. Dinamica în schimbare a sistemului elvețian de impozitare pe profit necesită o planificare fiscală atentă. În consecință, fiecare companie, indiferent de dimensiunea acesteia, ar trebui să aibă un departament de contabilitate dedicat sau să beneficieze de serviciile unor experți contabili.

Share this with your friends:

Lăsați un comentariu

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.